Този сайт използва бисквитки (Cookies). Ако продължите да използвате сайта приемаме, че сте съгласни с използването на бисквитки. Научете повече за тях и се запознайте с политиката ни за защита на личните Ви данни тук

Последно от блога

История на етикета

Историята на етикетите
Първият известен етикет се появява около 1700 г. и е бил използван за етикетиране на малки медицински контейнери. През 18-ти век всяка уважавана винарна е имала отпечатани етикети за вино. Всички етикети бяха отпечатани върху ръчно изработена хартия с дървена преса и залепени към продукта. Това отнема много време, но през 1798 г. две изобретения правят производството на етикети по-ефективно – хартиената машина и принципът на литографията.
От 1830-те години върху различни продукти се използват етикети от много материали. От 1850 до 1860 г. цветният печат е подобрен значително. Дотогава цветните етикети се рисуваха ръчно само за ексклузивни продукти, но сега производителите разбраха, че цветовете играят важна роля в продажбата на техния продукт. Креативността беше важна – както е днес, с цел да привлече интереса на потребителите и да създаде впечатлението за привлекателна и надеждна.
Досега концепцията за хартиените етикети не се е променила, с изключение на една важна променлива. През 1935 г. самозалепващият се етикет, който се превръща в основа на индустрия за милиарди долари в цял свят, е въведен в САЩ. Въпреки това, едва през 60-те години на миналия век, поради развитието на новите видове лепила, самозалепващите етикети започват да се прилагат в масов мащаб. Прилагането на тези етикети върху всякакви повърхности (като пластмаса, дърво, кашони, стъкло и метали) ги направи много популярни. Те също така се отстраняват лесно, ако е необходимо, за разлика от етикетите с лепила, активирани от влага.
През 70-те години се появяват първите „интелигентни“ етикети. Развитието на новите производствени технологии и напредъкът в електронното четене направиха възможно етикетите да съдържат големи количества информация. Най-известният, разбира се, е баркодът, използван в почти всеки магазин и индустрия и играе важна роля в логистиката и съхранението.


ДОБРИЯТ ЕТИКЕТ, или защо НИЕ МОЖЕМ ДА ПРОДАВАМЕ.
Това е историята на етикетирането, рекламата, маркирането и кодирането на продукти.
/само реални факти превеждат официално на английски от "ИСТОРИЯТА НА ЕТИКЕТА S" от ЯневПринт ООД /
За компанията и техния вид реклама можете да прочетете във втория раздел.
***или в името на снимката можете да видите тяхната уеб страница. /трябва да се преведе от браузъра - няма проблеми с уеб страницата/търговското предлагане, или политическа и идеологическа подкрепа.

Малко ИСТОРИЯ
Търговия с етикети
Етикетът е графичен/текстов знак, поставен под формата на стикер или част от стоков купон, експонат или друг продукт за производство, посочващ търговската марка, името на производителя, датата на производство, състава, качеството, стандартните методи на съхранение и употреба , и т.н.
Етикетът е парче хартия, полимер, плат, метал или друг материал, който се поставя върху опаковката, на който е отпечатана легенда, информация относно продукта, адреси и т.н. етикетът може да бъде отпечатан директно върху контейнера или опаковката.
Етикетите имат много приложения: идентификация на продукта, име на продукта, за реклама, предупреждения и други комуникационни текстове за улесняване на клиента. Специалните типове етикети, наречени цифрови етикети (отпечатани чрез дигитален печат), могат също да имат специални конструкции като RFID етикети, за продукти за сигурност и етикети за сандвич.
История
Предци на съвременните етикети стигма, която поставят производителите на напитки (главно вино) на амфори, бутилки и др. керамика. В началото на нашата ера човечеството не познава хартия и използва парчета кожа или пергамент.
Появата на хартия в Европа оказва силно влияние върху външния вид на етикетите. Хартията е много по-подходяща от стигмата, пергаментовата кожа за предаване на информация. на хартиени етикети, освен информация за името на продукта, производителя и мястото на произход, започнаха да се появяват и рекламни съобщения и информация за употребата и употребата на стоките.
Основен принос за развитието на етикета е винопроизводството. Към 1820 г. етикетите за вино започват да приличат на тези, които съществуват днес, но се отличават със строг и лаконичен стил. Първоначално те имат правоъгълна или овална форма. С течение на времето в развитието на всякакви етикети влизат орнаменти, винетки и значки, ангели, светци, монаси, домашни сцени и живописни пейзажи и т.н. Едно и също вино се продава с различен етикет, в зависимост от страната, в която се изнасят. Разбира се, в онези дни нямаше официални правила за съдържанието на етикетите: те обикновено съдържат само информация за географския произход, производителя и мястото на производство. През 1834 г. винопроизводителите започват да поставят етикети и информация за годината на реколтата. За периода от 1820 до 1920 г. производството на шампанско нараства от 2 на 20 милиона бутилки годишно, не на последно място голямото 10-кратно увеличение играе ролята на етикет. малкото парче хартия се превръща в мощен двигател на търговията и средство за информация за клиентите.
Първите официални правила за етикетиране на вина се появяват в началото на 20 век. Оттогава етикетите обръщат повече внимание: над оформлението им работят толкова известни