ВИНАРСКИ ЕТИКЕТИ
ЯНЕВ ПРИНТ произвежда богата гама от винарски етикети. Имаме богат избор на хартий. Можем да добавим всички възможни детайли като релеф, топъл печат, микрорелеф, воден знак и други.
Етикети за вино или винени етикети са важни източници на информация, те казват вида и произхода на виното. Етикетът за вино често е единственият ресурс, който купувачът има за преценка на виното. Информация която обикновено се включва в етикета за вино, държава на произход, качество, вид - сорт, алкохолен градус, производител или вносител. В допълнение към тези национални изисквания за етикетиране производителите могат да включват в етикета своя уебсайт и QR код със специфична информация за реколтата.
Дизайн на етикета
Някои винарни излагат голямо значение на дизайна на етикетите. Има винарни, които не са променили дизайна на етикета си в продължение на повече от 60 години, както в случая с Château Simone, докато други наемат дизайнери всяка година, за да променят етикета. Етикетите могат да включват изображения на произведения на Пикасо, Шагал и други художници и това може да са колекционерски вина. Елегантността на етикета не определя качеството на виното, но помага за избора на клиента. Повечето потребители предпочитат да купуват вино със сортови етикети. Проучване на пиячи на вино в САЩ е установило, че те възприемат етикетите със замъци върху тях като задушни или старомодни. Производителите често се опитват да направят селекцията и закупуването на вино лесни и незастрашаващи, като правят етикетите си игриви и привлекателни.
Разлики по държави
Системите за класификация на вината и етикетите за вина се различават по държави. Вината могат да бъдат класифицирани само по региони и области. Например в Бордо има 151 замъка с „Figeac“ и 22 имения в Бургундия с „Corton“ върху етикетите им. В Испания и Португалия автентичността на виното се гарантира чрез печат върху етикета. Германските етикети за вино са особено известни с детайлите, които могат да предоставят при определяне на качеството на виното.
Вината, чийто етикет не посочва името на винарната се наричат „вино от чиста кожа“. Информацията за степента на сладост е особено несъвместима, като производителите на някои страни винаги я посочват по стандартизиран начин на своя език (брют, долче и др.) В някои случаи на противоречиви разпоредби, вино може да бъде етикетирано с етикети от производителя като „сладко“, но също така и „полусладко“ (съгласно различен закон) в превода на местния език на допълнителен етикет се упоменава конкретно. При различните видове вино Информацията, съдържаща се в етикетите, е важна за определяне на качеството на виното. Например, голямо значение имат датите на реколтата - вкусът и качеството на виното могат да се променят от година на година. Познаването на реколтата е значително по-лесно от етикетите и особено важно при закупуването на изискани вина, тъй като качеството на виното може да варира от година на година поради климатичните разлики.
Етикетът с информация за бутилираща компания и вносители на вино може да включва производителя, бутилиращия и имената на търговеца. Името на бутилиращия продукт винаги трябва да бъде включено в етикета. Името на вносителя трябва да бъде включено в етикета само за страни извън Общия пазар.
Етикетите могат да включват термини или области на производство. Етикетите на Vin de pays никога не включват думата замък. Cru, дума, използвана за класифициране на вината, може да означава различни неща. Например, в медокската част на Бордо, тези термини означават, че замъкът е един от класифицираните растежи в регионите. В Saint-Émilion терминът cru е от малко значение, тъй като има малко отношение към качеството. За Прованс терминът cru classé е включен само по исторически причини.
Единственият известен винопроизводител в света, който отпечатва всичките си етикети на брайлово писмо / ЕТИКЕТИ ЗА СЛЕПИ ХОРА /, е винарната Chapoutier във Франция, която започва практиката с такива етикети през 1996 г. Други винарни в редица страни са последвали ръководството на Chapoutier и разполагат с брайлова азбука на етикетите си поне за някои от по скъпите си бутилки. Етикети за врата и гърба Етикетите на гърлото и / или гърба могат да се появят върху бутилка. Етикетът на врата може да включва датата на реколтата, а етикетът на гърба обикновено дава допълнителна (и обикновено по избор) информация за виното. Предупрежденията, изисквани от правителството, обикновено се намират в етикета на гърба, както и UPC. Например, САЩ изискват алкохолните напитки да включват етикети с предупреждение относно консумацията на алкохол по време на бременност.
Етикетът също трябва да споменава възможността за намалена способност за шофиране в нетрезво състояние. Винените етикети в САЩ също трябва да разкриват, че виното съдържа сулфити. Регламентите за етикетиране на вино могат да имат за цел да предотвратят виното да звучи по-добре, отколкото е. Също така е незаконно да се каже, че виното се прави от едно грозде, когато всъщност е от друго грозде. Етикетът трябва също да включва името и адреса на бутилиращото вино. Ако производителят не е бутилиращият продукт, на бутилката ще се каже, че виното е бутилирано от бутилиращо вещество X за производителя на Y. Етикетът трябва да включва и страната на произход. Размерът на шрифта също се регулира за задължителна информация. Съдържанието на алкохол трябва да бъде включено в етикета за вино, като някои юрисдикции също изискват кратки хранителни данни в етикета, като калоричност, съдържание на въглехидрати / захар и др /. В Австралия и Съединените щати етикетът за вино трябва също да споменава, че има сулфити при определени обстоятелства. Регламентите зе етикетиране на виното могат да позволят трапезните вина да бъдат етикетирани само с цвета и вкуса, без да има индикация за качество.
Предупреждения за алергени в етикетите за вино.
Регламентите за етикетиране на Нова Зеландия и Австралия изискват предупреждение за алерген да се появява на етикетите за вино от 2002 г. поради използването на яйчен белтък, мляко и пясъчна чаша при финирането и избистрянето на виното. САЩ обмислят подобни изисквания за етикетите за вино на тяхна територия. Винопроизводителите в САЩ са били устойчиви на това изискване, тъй като решението за пускане на вино в процес на финиране обикновено се случва след поръчване на етикетите, което може да доведе до предупреждения за алергени за вина, които не са били изложени на алергени. Винените етикети от страните-членки на Европейския съюз също трябва да разкриват след 30 юни 2012 г., че виното е било обработено с казеин и овалбумин, получени съответно от мляко и яйца, използвани като фини агенти при производството на вино. Хартиените етикети за вино са над 90% от етикетите за вино.